o wymiarach tachografu
W ofercie CB Electronics występują samodzielne prędkosciomierze współpracujące z przetwornikiem drogi, posiadające własną pamięć licznika kilometrów jak również prędkościomierze z interfejsem CAN współpracujące z tachografami szufladowymi a także cyfrowymi.
Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na to, że w myśl obowiązujących przepisów istnieją grupy pojazdów, które pomimo masy całkowitej powyżej 3,5 tony nie muszą posiadać tachografu*. Wszędzie tam gdzie nie jest konieczna rejestracja a jedynie wskazanie prędkości i przebiegu pojazdu oraz sygnały wyjściowe identyczne z wytwarzanymi przez tachograf, możliwa jest zamiana tachografu na prędkosciomierz produkcji CB Electronics.
Można tego dokonać bez przeróbek instalacji elektrycznej i deski rozdzielczej. W przypadku nietypowych wymiarów obudowy tachografu istnieje możliwość przygotowania maskownicy dopasowującej prędkościomierz do konkretnej deski rozdzielczej tak jak np. w przypadku tachografu 1319.
*Według prawa, jeżeli w pojeździe jest zainstalowany tachograf to musi on być sprawny i sprawdzany, co 24 miesiące, po każdej naprawie dodatkowo musi przejść legalizację. Wynika to z: „Ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. Natomiast Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców reguluje kwestię czasu prowadzenia pojazdów, a co za tym idzie obowiązku wyposażania pojazdów w tachografy. W myśl tej ustawy z obowiązku posiadania tachografu zwolnione są pojazdy wyszczególnione w: Rozporządzeniu Rady (EWG) Nr 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu, art. 4 oraz art. 13. W treści tego rozporządzenia dokładnie wyszczególniono, które pojazdy nie muszą mieć tachografu, |