OPIS ROZSZERZONY (kliknij, żeby zobaczyć) |
Zespół napędowy TC-1/ZN2 jest przyrządem kontrolno-pomiarowym przeznaczonym do sprawdzania tachografów samochodowych i spełniającym wymagania metrologiczne, których podstawą są następujące akty prawne:
- Ustawa z dn.11 maja 2001 Prawo o miarach (Dz.U. Nr 63 poz. 636; Nr 154 poz. 1800; 2002r: Nr 155 poz. 1286; Nr 166 poz.1360; 2003r: Nr 170 poz.1652; 2004r: Nr 49 poz. 465; Nr 141 poz. 1493.
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać tachografy samochodowe oraz wykresówki (Dz.U. 230, poz. 1929, ze zmianami w Dz. U. Nr 8, poz. 96 z dnia 17 stycznia 2003 r.),
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 20 lutego 2003 r. w sprawie przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz rodzajów przyrządów pomiarowych, które są legalizowane bez zatwierdzenia typu (Dz. U. Nr 41, poz. 351)
- rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. Nr 77, poz. 730),
Zespół napędowy TC-1/ZN2 może być wykorzystywany zarówno jako urządzenie samodzielne, jak i współpracujące z Tachotesterem TC-1.
DANE TECHNICZNE I METROLOGICZNE:
Zakres zmian stałej „Sn”: |
500...2000 obr/km |
Wartość działki elementarnej: |
1 obr/km |
Zakres zmian prędkości liniowej mechanizmu napędowego:
dla Sn= 500 obr/km: |
3,6...250,0 km/h |
dla Sn= 625 obr/km: |
2,9...250,0 km/h |
dla Sn=1000 obr/km: |
1,8...250,0 km/h |
dla Sn=2000 obr/km: |
0,9...125,0 km/h |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 km/h |
Błąd graniczny dopuszczalny:
dla prędkości w zakresie do 20,0km/h: |
± 0,05 km/h |
dla prędkości w zakresie 20,0...180,0km/h: |
±0,25% wartości nom. |
Zakres pomiarowy długości drogi: |
0,001...99999,999 km |
Wartość działki elementarnej: |
1 m |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 m |
Zakres pomiarowy liczby obrotów: |
1...99999999 obr |
Wartość działki elementarnej: |
1 obr |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 obr |
Napięcie zasilające tachograf : |
12V i 24V |
Max. prąd obciążenia: |
1,5A |
Zakres temperatur pracy: |
0...+50oC |
Wymiary: |
265 x 230 x 150 mm |
Masa: |
6,9kg |
Zasilanie: |
220V 50Hz |
Pobór mocy: |
120W |
OPIS PRZYRZĄDU:
Zespół napędowy TC-1/ZN2 jest umieszczony w metalowej obudowie i wyposażony w stabilizowany mikroprocesorowo silnik elektryczny, wyświetlacz LCD, wielofunkcyjne pokrętło z przyciskiem, gniazdo sygnałowe służące do współpracy z Tachotesterem TC-1 i zasilacz stabilizowany +12/+24V z ogranicznikiem prądu do zasilania tachografów. Przyrząd jest zasilany z sieci prądu przemiennego 220-240V/50-60Hz. Wyprowadzenie wałka napędowego wykonane jest w postaci znormalizowanej (wg. PN) płetwy z gwintem M22x1,5.
Rys. 1. Widok z przodu
Rys. 2. Widok z boku
Rys. 3. Widok z tyłu
- Włącznik zasilania
- Kontrolka zasilania
- Zacisk ujemny napięcia zasilającego do tachografu (masa)
- Zacisk ujemny napięcia zasilającego do tachografu (+12V)
- Zacisk ujemny napięcia zasilającego do tachografu (+24V)
- Gniazdo sygnałowe
- Pokrętło
- Przycisk
- Wskaźnik LCD
- Wałek napędowy
- Gniazdo sieciowe
- Gniazdo bezpiecznika topikowego 1A
|