|
|
|
Tachotester TC-1, urządzenie przenośne Tachotester TC-1 jest wszechstronnym przyrządem kontrolno-pomiarowym o dużej dokładności, przeznaczonym do sprawdzania tachografów samochodowych zgodnie z Zarządzeniem Nr 159 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dn. 12 grudnia 1995r. (Dz. Urz. Miar i Probiernictwa Nr 28 z dn. 13 grudnia 1995r.)
Tachotester TC-1 umożliwia sprawdzanie wszystkich typów tachografów samochodowych.
Przy użyciu tachotestera TC-1 możliwe jest precyzyjne sprawdzanie parametrów tachografu w procesie produkcji, uwierzytelnienia, użytkowania i w serwisie. Możliwy jest również pomiar współczynnika charakterystycznego „w” pojazdu. Tachotester TC-1 może być używany jako stacjonarny lub przenośny, dzięki wyposażeniu w zestaw akumulatorów NiCd. Działanie Tachotestera TC-1 polega na pomiarze interwałów czasu sygnałów i liczby obrotów lub impulsów doprowadzonych do wejść pomiarowych, oraz dostarczanie sygnałów o regulowanej częstotliwości przy użyciu bazy kwarcowej o częstotliwości 15,360 Mhz i programowanych dzielników częstotliwości. Tachotester TC-1 steruje, przez łącze szeregowej transmisji danych, mechanizmem napędowym o stabilizowanej mikroprocesorowo prędkości obrotowej. Równocześnie mechanizm napędowy pełni funkcję stabilizowanego źródła napięć zasilających tachotester oraz badany tachograf.
Tachotester TC-1 umożliwia odczyt danych i programowanie tachografów Motometer EGK100, VDO 1319 oraz tachografów tzw. „szufladowych” mających postać radia samochodowego – VDO 1324 i Veeder-Root 2400.
Powyższa aparatura kontrolno – pomiarowa z powodzeniem pracuje w Okręgowych i Obwodowych Urzędach Miar, bazach transportu i punktach, które uzyskały zezwolenie Prezesa Głównego Urzędu Miar na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie instalacji lub napraw oraz sprawdzania tachografów samochodowych.
Konstrukcja tachotestera umożliwia uzupełnienie oprogramowania do obsługi nowych wprowadzanych na polski rynek modeli tachografów samochodowych. |
|
OPIS ROZSZERZONY (kliknij, żeby zobaczyć) |
DANE TECHNICZNE I METROLOGICZNE:
Baza kwarcowa: |
15,360 Mhz |
Stabilność częstotliwości: |
± 5 ppm |
Zakres pomiarowy stałej „k” tachografów elektronicznych: |
400...65535 imp/km |
Wartość działki elementarnej: |
1 imp/km |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±0,25% wartości nom. |
Zakres zmian stałej „St” Tachotestera: |
400...65535 imp/km |
Wartość działki elementarnej: |
1 imp/km |
Zakres zmian stałej „Sn” mechanizmu napędowego: |
500...2000 obr/km |
Wartość działki elementarnej: |
1 obr/km |
Zakres pomiarowy prędkości liniowej przy wykorzystaniu wewnętrznego generatora impulsów: |
0,1...250,0 km/h |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 km/h |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±0,1% wartości nom. |
Zakres zmian prędkości liniowej mechanizmu napędowego:
dla Sn= 500 obr/km: |
3,6...250,0 km/h |
dla Sn= 625 obr/km: |
2,9...250,0 km/h |
dla Sn=1000 obr/km: |
1,8...250,0 km/h |
dla Sn=2000 obr/km: |
0,9...125,0 km/h |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 km/h |
Błąd graniczny dopuszczalny:
dla prędkości w zakresie do 20,0km/h: |
± 0,05 km/h |
dla prędkości w zakresie 20,0...180,0km/h: |
±0,25% wartości nom. |
Zakres pomiarowy prędkości liniowej mechanizmu napędowego w pełnym zakresie ustawienia stałej Sn: |
0,9...250,0 km/h |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 km/h |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
± 0,1 km/h |
Zakres pomiarowy długości drogi: |
0,001...9999,999 km |
Wartość działki elementarnej: |
1 m |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 m |
Zakres pomiarowy liczby impulsów: |
1...99999999 imp |
Wartość działki elementarnej: |
1 imp |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 imp |
Zakres pomiarowy liczby obrotów mechanizmu napędowego: |
1...99999999 obr |
Wartość działki elementarnej: |
1 obr |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 obr |
Zakres wyznaczenia współczynnika charakterystycznego „w” pojazdu: |
50,0...65535,0 obr/km lub 50...65535 imp/km |
Zakres pomiarowy licznika impulsów: |
1...9999999 imp |
Wartość działki elementarnej: |
1 imp |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±1 imp |
Zakres pomiarowy licznika obrotów: |
0,1...9999,9obr (0,01...9999,99obr)* |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 obr (0,01obr)* |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±0,1 obr (±0,01obr) | *) z przetwornikiem co najmniej 50imp/obr na bazie drogowej nie dłuższej niż 40m
Zakres zmian długości bazy drogowej do wyznaczania współczynnika charakterystycznego „w” pojazdu: |
20...9999 m |
Zakres pomiarowy prędkości pojazdu: |
0,1...180,0 km/h |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 km/h |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
± 0,1 km/h |
Zakres pomiarowy chronokomparatora: |
-999,9...+999,9 s/d |
Wartość działki elementarnej: |
0,1 s/d |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±0,5 s/d |
Zakres pomiarowy czasu: 0,01...9999,99 s |
-999,9...+999,9 s/d |
Wartość działki elementarnej: |
0,01 s |
Błąd graniczny dopuszczalny: |
±0,001% wart. nom., nie mniej niż ±0,01 s |
Liczba zębów koła zębatego symulatora: |
8 |
Napięcie zasilające tachograf (z mechanizmu napędowego): |
12V lub 24V |
Max. prąd obciążenia: |
1,5A |
Zakres temperatur pracy Tachotestera: |
-5...+50oC |
Wymiary Tachotestera: |
200 x 100 x 40 mm |
Masa Tachotestera z zestawem akumulatorów: |
0,43 kg |
Czas pracy przy zasilaniu z akumulatorów NiCd 1000mAh: |
8h |
|
|
|
< powrót/back |
|
|